Link: http://fro.no.

• Color Line Kiel

Akershus Tegnspråkforening har arrangert julebord til Kiel den 23.-25. November 2022.

• Strikke Kafe

Vi lærer å strikke enkle ting som sokker eller hva DU har lyst til å strikke.
    Ta med matpakke og drikke selv til pausen med sosialt samvær og hygge.

• Stolpejakt

Hva er stolpejakt?

Stolpejakten går ut på å finne stolper sentralt plassert i ulike kommuner. Stolpebesøk kan registreres på papir, nettsiden eller via appen vår.

• Tegnspråkportalen

17 linker er lagt inn i Tegnspråkportalen !

• NAV

Lenk til siste nyheter fra NAV nedenfor:

• NAV Akuttvakt

Ved akutt behov for tolk kan du få kontakt med tolketjenesten hele døgnet. Behovet regnes som akutt når det å vente til neste virkedag får urimelig store konsekvenser for deg.

• 2022 Terminliste

• Advokat

Advokat Stub-Christiansen har samarbeidsavtale med Norges Døveforbund.

• Nye Journal for Døve

Akershus Tegnspråkforening abonnerer felles Nye JOURNAL for DØVE til medlemmer siden 2020, 2021 og 2022.🙂

• JOYN-appen

Informasjon om medlemskort og JOYN-appen.

• Skiforeningen

Føremelding, Turplanlegger og Webkamera fra Skiforening.

• Nød-SMS

21. mars lanseres Nød-SMS, tjenesten som gir døve, hørselshemmede og talehemmede mulighet til å sende SMS direkte til 110, 112 og 113 i nødsituasjoner.

• Bli medlem

Bli medlem i Akershus Døveforening og opplev hva foreningslivet kan tilby deg!

• Tipping

Støtt oss med Din Grasrotandel.

• Kirkens SOS

Trenger du noen å snakke med ?

• HelseNorge

HelseNorge har endelig lagt ut videofilmer om korona på tegnspråk på deres nettside. HelseNorge har også lagt til video fra Døves Media som ble laget på oppdrag av Helsedirektoratet.

• Tolketjenesten

Norges Døveforbund har, i likhet med flere av dere, mottatt beskjed fra Tolketjenesten om at de må begrense sine oppdrag med tanke på coronaviruset. Tolk ved frammøte brukes kun i situasjoner som gjelder liv og helse.

• FHI Nyhet

Siste nyheter fra FHI.

• Nød Sms

• NAV Tolketjenster

Linker til diverse tolketjenester.

• SmartHelp

SmartHelp er en enkel og effektiv måte å komme i kontakt med nødsentralen på og passer fint for hørselshemmede og døve.

• Tekstede Tv-kanaler

Hvordan få Tekstede på andre kanaler.

• NAF

Veihjelp for døve og hørselshemmede.

Må være medlem først!

• VIKING

Veihjelp for døve og hørselshemmede.

Må være medlem først!

• DSB

Regelverk og hjelp
    Lover, forskrifter, veiledninger og temasider: