Det er ut på tur-tilbud fra Akershus Døveforening og skal være helse tiltak som gir helse gevinst.

Trening virker positivt på helsa. Det råder det i dag ingen tvil om. Det er gunstig både fysisk, psykisk og sosialt, og en innarbeidet treningsvane er en investering i bedre helse så lenge du lever – uansett alder får du nemlig alltid en positiv effekt av å trene. Du kan forebygge dårligere helse ved å trene, og du kan trene deg friskere. Viktige forutsetninger er imidlertid at du trener regelmessig, målrettet og variert.

Alle turene starter fra kl. 11 til kl.15 !

"Ut på tur" ble arrangert 6. gang onsdag den 3. april 2018.

Vi gikk fra Sørlihavna i Lørenskog og videre til Losby Gårdskafe. Der kjøpte vi mat og drikke. Etter bespisningen gikk turen videre tilbake til Sørlihavna. Det kom 10 spreke mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Bilde: 2019 Ut på tur 6

"Ut på tur" ble arrangert 5. gang onsdag den 20. Mars 2019.

10 mosjonister startet fra Lillestrøm COOP OBS sin store parkeringsplass. Vi gikk langs nitelva sørover mot øyeren og tilbake annen rute via gamle bydel i Lillestrøm. Etter avsluttet tur spiste vi på COOP kafertia og turleder var Terje Karlsen.

Bilde: 2019 Ut på tur 5

"Ut på tur" ble arrangert 4. gang onsdag 6. Mars 2019.

Vi gikk fra Metro i Lørenskog og videre rundt Langvannet. Turen tok 2 timer og flott tur var det til tross for været og føre. Etter turen gikk vi inn på nederste kafeteria ved heisen på Metro og spiste. Det kom 7 mosjonister og alle var fornøyd med turen.  Turleder var Kjell Nilsen.

Bilde: 2019 Ut på tur 4

"Ut på tur" ble arrangert 3. gang onsdag den 6. Februar 2019.

Vi startet fra Mariholtet parkeringsplass og gåturen gikk til Mariholtet sportsstue i vinterlige omgivelser. I langrenns løype møtte vi tidligere alpin konge Kjell Larsen på ski. Han er sprek siden han er 87 år gammel. Der spiste vi god mat med drikke og etter det gikk vi tilbake til Mariholtet. Det kom 5 mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Mariholtet sportstue: http://www.mariholtet.no/

Bilder: 2019 Ut på tur 3

"Ut på tur" ble arrangert 2. gang onsdag den 23. Januar 2019.

Vi startet fra Lillestrøm COOP OBS sin store parkeringsplass og turen gikk rundt Nebbursvollen i vinterlige omgivelser. Etter det var vi innom kafeteria og spiste god mat med drikke. Det kom 14 spreke mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2019 Ut på tur 2

"Ut på tur" ble arrangert 1. gang onsdag den 09. Januar 2019.

Vi møttes på bilparkering ved Losby Gårdskafe i Lørenskog og vi gikk til Mønevann. Derfra tilbake til Losby Gårdskafe. Der kjøpte vi god mat og drikke. Det var fantastiske vintersteming i naturen både for gående og skiløpere. Det kom 11 mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2019 Ut på tur 1