Etter avtale med Tom Hagen Eiendom AS, kan Akershus Døveforening fortsette med å leie lokalene Solheimveien 62 B i Lørenskog fremover.😎👍

Hei.

Nå som samfunnet har åpnet forsiktig, vil Akershus Døveforening være åpen kl. 18-22 onsdags kvelder fra august til desember 2020. Se: Terminliste 2020

Vi må følge smittevern regler for å kunne holde onsdagskvelder åpent. Det blir ingen tema kveld men et lite sosialt samvær med kaker, kaffe/te og mineralvann. Her er fem hovedregler dere skal vise hensyn til.

Hovedregel 1:
Personer som er friske og føler seg trygge er velkommen til Akershus Døveforening. Du som føler deg litt dårlig, er syk eller kan være smittet av korona, skal ikke komme i Akershus Døveforening. Antall personer til stede er maks. 30. Vis for forståelsen om evt. stenging hvis antallet er større enn 30.

Hovedregel 2:
Meld deg fra til ansvarlig når du kommer til Akershus Døveforeing. Den ansvarlige blir styreleder Odd Skjellum (evt. en annen vakt) som skal notere ditt navn og mobilnr. Navnelisten over de som har vært til stede vil bli oppbevart i 10 dager. Den kan hjelpe helsemyndigheter med smittesporing dersom dette blir aktuelt.

Hovedregel 3:
Sørg for god hygiene. God håndvask med såpe og vann er et krav. Vask hendene i toalettet før du kommer inn i salen. Bruk evt. Antibac (alkoholbasert desinfeksjon). Ved toalettbesøk skal du vaske skålen med Antibac og papir før og etter bruk. Vask hendene i minst 30 sekunder.

Hovedregel 4:
Unngå fysisk nærkontakt, og hold anbefalt avstand mellom personer.
Dere holder minst 1 meter avstand og anbefalinger om smittevern overholdes.

Hovedregel 5:
Ikke del utstyr og bruk samme stol under sosialt samvær. Du skal bruke en og samme stol under hele samværet. Du skal ikke bruke garderoben, men legg gjerne jakken på stolen din. Du skal ikke gå inn på kjøkkenet og hente utstyr. Du vil få en kopp på bordet og få gratis kaffe/te om du ønsker.

Det tas forebehold om endringer av hovedreglene !

Korona link: Helse-Norge