Det er ut på tur-tilbud fra Akershus Døveforening og skal være helse tiltak som gir helse gevinst.

Trening virker positivt på helsa. Det råder det i dag ingen tvil om. Det er gunstig både fysisk, psykisk og sosialt, og en innarbeidet treningsvane er en investering i bedre helse så lenge du lever – uansett alder får du nemlig alltid en positiv effekt av å trene. Du kan forebygge dårligere helse ved å trene, og du kan trene deg friskere. Viktige forutsetninger er imidlertid at du trener regelmessig, målrettet og variert.

Alle turene starter fra kl. 11 til kl. 14-15.

"Ut på tur" ble arrangert 9. gang torsdag den 10. November fra Ekeberg bilparkering. Det kom 6 spreke mosjonister og turen gikk rundt Ekebergparken. Tilslutt var vi inne på Soylehuset-cafe og spist god mat. Det var godt å være inne siden det var kaldt ute. Flott tur var det. Turleder var Terje Karlsen.

Cafe: http://www.minigolf.no/soylehuset-cafe

Ekebergparken: http://ekebergparken.com/

Bilder: 2016 Ut på tur 9

Video: 2016 Ut på tur 9

"Ut på tur" ble arrangert 8. gang torsdag den 27. oktober fra Ammerud bilparkering. Det kom 5 spreke mosjonister og turen gikk til Lilloseter i nydelig høstvær med sol glimter fra skyene. På Sportstue fikk vi kjøpt smørbrød og verdens beste kanel bolle med hemmelig oppskrift som vertskapet holder tett med. Turleder var Terje Karlsen

Bilder: 2016 Ut på tur 8

Video: 2016 Ut på tur

"Ut på tur" ble arrangert 7. gang torsdag den 13. oktober 2016 fra Ammerud bil parkering og gikk derfra videre til Lilloseter. Der kjøpte man mat og drikke. Det kom 3 spreke mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2016 Ut på tur 7

"Ut på tur" ble arrangert 6. gang torsdag den 15. september fra Sørlihavna og videre til Losby Gårdskafe. Der kjøpte man mat og drikke. Det kom 4 spreke mosjonister og turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2016 Ut på tur

"Ut på tur" ble arrangert 5. gang torsdag 2. Juni 2016 fra Lillestrøm COOP OBS Hypermarked sin store parkeringsplass. Turleder var Ole Johny Sigvartsen og 6 mosjonister tok med drikke varer på grunn av varmen. Turen gikk langs nitelva ut mot øyeren og varte 3 timer. Bilder langs turen får tale for seg.

Bilder: Ut på tur 2016

"Ut på tur" ble arrangert  4. gang torsdag den 12. mai 2016.

Vi møttes i Sørlihavna i Lørenskog og turen gikk videre til Losby Gårdskafe. Der kjøpte man mat og drikke. Turleder var Viktor Olsen og 5 spreke mosjonister kom til Sørlihavna.

"Ut på tur" ble arrangert 3. gang torsdag den 28. April 2016.

Vi møttes på Metro i Lørenskog kommune og turen gikk fra Metro ut mot marka med innsjø. Etter turen var alle på kafe og spist mat med drikke. Turleder var Liv Sollyst og 10 mosjonister kom til Metro.

Bilder:2016 Ut på tur 2

"Ut på tur" ble arrangert 2. gang torsdag den 21. April 2016.

Vi møttes i Marikollen i Rælingen kommune og turen gikk rett ut i vakre marka. Mosjoner tok med drikke og matpakke.Turleder var Viktor Olsen og 12 mosjonister kom til Marikollen.

Bilder:2016 Ut på tur 1

"Ut på tur" ble arrangert 1. gang torsdag den 14. April 2016.

Vi møttes i Sørlihavna i Lørenskog og turen gikk videre til Losby Gårdskafe. Der kjøpte man mat og drikke. Turleder var Viktor Olsen og 9 mosjonister kom til Sørlihavna.