25/10 1980
Etter invitasjon fra Trond Arne Wilhelmsen er en ny treff mulighet åpent for døve på Romerike. I et nybygd grendehus på Kurland har vi fått bruke eventuelt lokale der en gang i måneden. Foreløpig helt gratis. Takk til Lørenskog Kommune.

Det første møte fant sted tirsdag 28/10 1980 kl. 19.00. Frammøte var stort og omfattet alle aldersgrupper, nesten i hvert fall. Samtlige var glade for at dette var kommet i gang. Vi hadde en hyggelig kveld. Møte sluttet kl. 23.

Neste møte var tirsdag 25/11 1980. Igjen var det stort frammøte og godt humør over hele linjen. Det ble holdt lokalt valg og Trond Arne Wilhelmsen ble valgt som formann. Det ble etterpå valgt 4 styremedlemmer og 3 kjøkken sjefer. Etter styremøte hos Trond Arne Wilhelmsen ble styret som følger:

• Formann Trond Arne Wilhelmsen
• Sekretær Kåre Helgesen
• Kasserer Antoni Fularizyk
• Styremedlem Trygve Bjerck

• Kjøkken Sjefer: Annie Wilhelmsen, Maria Fularizyk, Anne Lise Hegstad

Den 16/12 1980 ble det arrangert juletrefest. Med pakker til barna og gratis stemning til de voksne.  STOR SUKSESS! Større fram møte enn noen gang og bare blide fjes å se. Kjøkkensjefer hadde gjort en kjempe jobb og nydelig tillaget smørbrød og kaker forsvant på rekord tid. Stor stemning for å lage flere slike kvelder.

Disse ovenfor er skrevet for hånd i styreprotokoll av Formann Trond Arne Wilhelmsen

5 års jubileum i 1985
Det ble arrangert 5 års jubileumsfest på Solheim Senter den 24. oktober med godt besøk med god stemning.

10 års jubileum i 1990
Den 27. oktober 1990 feiret Lørenskog Døveforening 10 års jubileum på Fagerborg hotell i Lillestrøm. Meget vellykket og koselig atmosfæren med 27 personer. Viktor Olsen og Trond Arne Wilhelmsen fikk blomster fra Lørenskog Døveforening som takket begge to for leder arbeidet i Lørenskog Døveforening.

15 års jubileum i 1995
Romerike Døveforening arrangerte 15 års jubileum lørdag den 14. oktober 1995. Festen ble holdt i Romerike Døveforenings lokalet. Det ble servert et nydelig hjemme laget gryterett. Bak dette jubileums komité var Trond Arne Wilhelmsen, Svein Ivar Hansen, Gøril Drageland og Viktor Olsen

20 års jubileum i 2000
Vi har feiret 20 års jubileum og den ble holdt på Fagerborg hotell i Lillestrøm i et flott pyntet lokale. Det ble servert meget god og spennende mat. Stor takk til Fagerborg som gjorde denne dagen ekstra koselig for oss med tanke på den tiden som er gått i løpet av 20 år må vi få si at Romerike Døveforening har opplevd mye.

25 års jubileum i 2005
Nå er vi på en stor fantastisk båt som heter fantasy som er på stø kurs mot Kiel og derfra videre med buss til Lubeck hvor vi skal feire en storslått 25 års jubileum med å friske opp gode minner fra den tiden da Trond Arne Wilhelmsen tok initiativet til å danne en ny døveforening den 25. oktober 1980 og videre fram til i dag.

La oss utbringe en stor jubileums skål for Romerike Døveforening som har overlevd i 25 år selv om vi har mistet en god fin gammeldags stil av døveforening i Lillestrøm ved jernbane stasjon. Lykke til med videre på ferden!

30 ÅRS JUBILEUM I 2010

Romerike Døveforening fylte 30 år den 25. Oktober 2010.  I den forbindelse arrangerte Døveforeningen kombinert julebord og jubileumstur til Rondablikk.  I alt 18 personer var påmeldt til turen. Vi reiste fredag den 3. desember med Finn Carlsen AS, en flott buss, med avstikker til kafeteria på Rudshøgda før vi ankom til Rondablikk Høyfjellshotell.  Den kvelden slappet vi helt av og spiste nydelig 3 retters middag.

Etter lørdags frokost gikk vi en to timers fjelltur med strålende kaldt vær med fantastiske utsikter mot Rondane fjellene.
I mellomtiden på hotellet var det fritt for medlemmene å disponere tiden til eget bruk fram til kl. 19.
Selveste feiring av 30 års jubileum begynte fra kl. 19 med julebords buffet med flott stemning som varte til sent på natta. I mellom tiden holdt Leder Terje Karlsen jubileumstale gjennom 30 årene med diverse innspill fra medlemmene slik at jubileums stemning ble godt markert!
På søndag etter herlig frokost fraktet bussen oss videre til kafeteria på Rudshøgda før vi ankom til Lillestrøm. Turen har vært vellykket etter alle tilbake meldinger Leder fikk fra medlemmer som var med på turen.

35 ÅRS JUBILEUM I 2015

Akershus Døveforening fylte 35 år den 25. Oktober 2015.  I den forbindelse arrangerte Døveforeningen jubileumsfest i Losby Gods som ligger i Lørenskog Kommune. I alt kom det 39 feststemte personer og det ble servert velkomst drinker til gjestene før velkomsttalen ble holdt av leder Terje Karlsen om Losby Gods historie tilknyttet den tunghørte Thomas Sewell var grunnlegger av Losby Gods i årene fra 1850 til 1913 i den store salongen. Senere fulgte gjestene Toastmaster Knut Bjarne Kjøde fram til det nydelige festlokalet.

Selveste høytidelige feiring begynte fra kl. 19 med 3 retters middag med drikkevarer.

Jubileumsprogrammet ble ledet av toastmaster Knut Bjarne med stødige hender og han dirigerte på en flott profesjonell måte.

I løpet av aften ble det gjennomført gode underholdninger av:

• Hovedtale ved Leder Terje Karlsen.
  • Gratulasjonstale ved Kjell Nilsen med overrekkelse av nydelige blomster.
  • Takk for maten tale ved Anne-Marit Nøsvik Karlsen.
  • Forskjellige morsomme vitser ved toastmaster Knut Bjarne Kjøde.
  • Kåre Helgesen forteller om slitne oppussinger i RDF i Lillestrøm.
  • Poesi og lek ved Leikny Holden.

På slutten av aften ble det servert kaffe med kjempegod marsipankake med ADF logo og senere samlet alle i den store salongen for videre sosiale prat til langt ut på natten. De fleste reiste direkte hjem og noen overnattet på Losby Gods hotellet med frokost neste dag. Inntrykket fra Jubileumsfesten satte stor preg på gjestene og håper at alle har fått gode minne opplevelser fra Losby Gods med Thomas Sewells ånd i spissen!

Se bilder fra: JUBILEUMSFEST 2015

Se videofilm fra Losby Gods: LOSBY GODS 2015