Det er ut på tur-tilbud fra Akershus Døveforening og skal være helse tiltak som gir helse gevinst.

Trening virker positivt på helsa. Det råder det i dag ingen tvil om. Det er gunstig både fysisk, psykisk og sosialt, og en innarbeidet treningsvane er en investering i bedre helse så lenge du lever – uansett alder får du nemlig alltid en positiv effekt av å trene. Du kan forebygge dårligere helse ved å trene, og du kan trene deg friskere. Viktige forutsetninger er imidlertid at du trener regelmessig, målrettet og variert.

Alle turene starter fra kl. 11 til kl.15 !

"Ut på tur" ble arrangert 7. gang torsdag den 24. Mai 2018.

Vi startet fra Lillestrøm COOP OBS Hypermarked sin store parkeringsplass. Vi tok med drikke varer på grunn av varmen og turen gikk langs nitelva ut mot øyeren. Det kom 6 mosjonister på turen og turleder var Terje Karlsen.

Bilder fra turen vil bli lagt inn senere. Smiler
 stort

"Ut på tur" ble arrangert 6. gang torsdag den 26. April 2018.

Vi startet fra Ekeberg bilparkering og 10 mosjonister gikk rundt Ekebergparken. Solværet viste fra beste side. Etter turen gikk vi inn på Soylehuset-cafe og spiste god mat med drikke. Turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2018 Ut på tur 6

Video: 2018 Ut på tur 6

"Ut på tur" ble arrangert 5. gang torsdag den 12. April 2018.

Vi gikk fra Sørlihavna i Lørenskog og videre til Losby Gårdskafe. Der kjøpte vi mat og drikke. Etter bespisningen gikk turen videre tilbake til Sørlihavna. Det kom 13 spreke mosjonister og det var fantastisk å gå i det nydelige solværet.

Bilder: 2018 Ut på tur 5

"Ut på tur" ble arrangert 4. gang torsdag den 8. Mars 2018.

Vi gikk fra Metro i Lørenskog og  gikk rundt Langvannet. Etter turen gikk vi inn på kafeteria og kjøpte mat / drikke. Det var flotte vinterstemninger å se rundt langvannet. Turleder var Terje Karlsen.

Bilder: 2018 Ut på tur 4

Video: 2018 Ut på tur 4

"Ut på tur" ble arrangert 3. gang torsdag den 8. Februar 2018.

Vi møttes på bilparkering ved Losby Gårdskafe i Lørenskog og vi gikk til Mønevann. Derfra tilbake til Losby Gårdskafe. Der kjøpte vi god mat og drikke. 7 mosjonister deltok på turen og  tur Leder var Anne-Marit N. Karlsen.

Bilder: 2018 Ut på tur 3

"Ut på tur" ble arrangert 2. gang torsdag den 25. Januar 2018

Vi gikk fra Metro i Lørenskog og  gikk rundt Langvannet. Etter turen gikk vi inn på kafeteria og kjøpte mat / drikke. Det kom 6 spreke mosjonister. Turleder var Anne-Marit N. Karlsen.

Bilder: 2018 Ut på tur 2

"Ut på tur" ble arrangert 1. gang torsdag den 11. Januar 2018.

Vi møttes på bilparkering ved Losby Gårdskafe i Lørenskog og vi gikk til Mønevann. Derfra tilbake til Losby Gårdskafe. Der kjøpte vi god mat og drikke. Det var flotte vinterstemninger under gåturen i herlig vinter temperatur. Tur Leder var Terje Karlsen.

Bilder: 2018 Ut på tur 1