Det er ut på tur-tilbud fra Akershus Døveforening i forbindelse med Friluftsåret 2015 og skal være helse tiltak som gir helse gevinst.

Trening virker positivt på helsa. Det råder det i dag ingen tvil om. Det er gunstig både fysisk, psykisk og sosialt, og en innarbeidet treningsvane er en investering i bedre helse så lenge du lever – uansett alder får du nemlig alltid en positiv effekt av å trene. Du kan forebygge dårligere helse ved å trene, og du kan trene deg friskere. Viktige forutsetninger er imidlertid at du trener regelmessig, målrettet og variert.

"Ut på tur" ble arrangert for 3. gang torsdag den 4. Juni 2015.

12 personer møtte opp i Losby Gårdskafe i Lørenskog. Derfra gikk vi samlet en tur på 2 timer til vakre Østmarka.Det var mange som spilte golf ute i strålende vær i Losby golfbane (24 hulls bane). Etter turen var det bespisning i Losby Gårdskafe og sosialt prat ute. Turleder var Viktor Olsen.

Se bilder fra turen: UT PÅ TUR 2015

Se Losby gårdskafe:

SE KART til Losby Gårdskafe: KART TIL LOSBY GÅRD

"Ut på tur" ble arrangert 2. gang torsdag den 21. Mai 2015.

9 personer møtte opp på Mariholtet Parkering  i Oslo og turen gikk videre til Mariholtet Sportsstue. Der fikk man kjøpt mat og drikke. Etter sosialt prat, gikk turen videre tilbake til Mariholtet Parkering. Været viste strålende sol, men deilig kaldt luft var det . Tur marsjen varte litt over 2 timer og ansvarlig for turen var turleder Viktor Olsen. Turgruppa markerte friluftåret 2015 med god innsats !

Se videofilmen: UT PÅ TUR 2015

Se Mariholtet Sportsstue: www.mariholtet.no/

"Ut på tur" ble arrangert 1. gang torsdag den 7. Mai 2015.

10 personer møtte opp i Sørlihavna i Lørenskog og turen gikk videre til Losby Gårdskafe. Der fikk man kjøpt mat og drikke. Etter sosialt prat, gikk turen videre tilbake Sørlihavna. Været viste både regn og sol vekselsvis. Gå turen varte litt over 2 timer og ansvarlig for turen var turleder Viktor Olsen. Flott at turgruppa markerte friluftåret 2015.

Se Losby gårdskafe:

Se bilder:  UT PÅ TUR 2015